برای مشاوره و خرید محصولات تماس بگیرید.   09352249782

تشخیص قهوه خوب از بد با چند نکته!!!

قهوه بخشی از صبحانه هزاران نفر از سراسر جهان است. با این حال، علیرغم اینکه کاملاً ریشه در آداب و رسوم روزمره و اجتماعی ما دارد، حقیقت این است که ما همیشه نمی دانیم تشخیص قهوه خوب از بد چطوری است و قهوه خوب چه مارکی بخریم.

یکی از رایج ترین برداشت ها در مورد قهوه تلخ بودن آن است. این بسیار درست است، اما یک قهوه خوب نباید تلخی یا اسیدی زیادی داشته باشد. در واقع حتی بدون نیاز به افزودن هیچ نوع خامه یا شیرین کننده ای باید طعم مطبوعی داشته باشد. عوامل متعددی مانند منشاء، نحوه رشد، روش برشته کردن، آسیاب کردن، بسته بندی و غیره می توانند در این امر نقش داشته باشند.

در این مقاله به ویژگی قهوه خوب و برخی از ویژگی هایی که یک فنجان قهوه خوب می سازد را به شما معرفی می کنیم.

رنگ

روش برشته شدن قهوه بر رنگ آن تأثیر می گذارد. هر چه سطح برشته شدن کمتر باشد، روشن تر خواهد بود، در حالی که اگر سطح برشته شدن بیشتر باشد، رنگ قهوه تقریبا سیاه می شود. بنابراین، درجه متوسط برشته شدن قهوه بدون پختن یا سوختن بیش از حد قهوه توصیه می شود و به شما این امکان را می دهد که از طعم و عطر آن کاملاً لذت ببرید.

ویژگی قهوه خوب

رایحه

یکی از ویژگی قهوه خوب، تشخیص از روی بو و رایحه آن است. در یک کافی شاپ، عطرهای زیادی وجود دارد که برخی از آنها دلپذیرتر از بقیه هستند. به طور کلی، خوشبوترین آن‌ها رایحه‌های گل، میوه، میوه‌های خشک، شکلات، کارامل، انواع توت‌ها و غیره است. رایحه‌هایی که در قهوه‌های بی کیفیت هست، رایحه‌های چوب، خاک، زغال‌سنگ، لاستیک، کاه، خاکستر و غیره هستند. 

طعم

هنگام تشخیص خوب بودن یا نبودن قهوه، طعم آن بسیار مهم است. گاهی اوقات می توان گفت که قهوه باید تلخ باشد، اما در واقعیت دقیقا برعکس است. یک قهوه خوب باید تعادل اسیدی و شیرینی داشته باشد.

تاریخ برشته شدن

یکی دیگر از تشخیص قهوه خوب از بد، تاریخ برشته شدن و منشا آن است. به همین دلیل است که هنگام خرید آن در بازار، نه تنها به تاریخ انقضا، بلکه به تاریخ برشته شدن نیز توجه کنید. به این ترتیب، می‌توانید از میزان تازگی آن مطلع شوید که عاملی اساسی برای لذت بردن از یک قهوه خوب است.

تشخیص قهوه خوب

نوع فنجان

اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما نوع فنجان نیز بر لذت بردن شما از قهوه تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، فنجان ایده‌آل برای اسپرسو یا کاپوچینو، فنجان مخروطی شکل (در پایه باریک‌تر) است، زیرا نوشیدنی در امتداد دیواره‌های آن می‌چرخد و هنگام افتادن، یک کرم فندقی یکنواخت را تشکیل می‌دهد.

راهنمای خرید قهوه با کیفیت

در تشخیص قهوه خوب از بد، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

1. نوع دانه: قهوه‌ها معمولاً از دو نوع دانه عمده، یعنی عربیکا و روبوستا تهیه می‌شوند. قهوه عربیکا شهرت بهتری در بین قهوه‌ها دارد و به طور کلی کیفیت بالاتری دارد. بنابراین، انتخاب قهوه‌هایی که از دانه‌های عربیکا ساخته شده‌اند، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

2. تاریخ برداشت: تاریخ برداشت قهوه نشان می‌دهد چقدر تازه است. دانه‌های قهوه تازه معمولاً طعم و عطر بهتری دارند. بنابراین، به دنبال قهوه‌ای با تاریخ برداشت نزدیک به تاریخ خرید خود باشید.

3. روش تهیه: روش تهیه قهوه نیز بر طعم و عطر آن تأثیر دارد. اگر شما علاقه‌مند به قهوه‌هایی با طعم تلخ و غلیظ هستید، روش تهیه اسپرسو ممکن است برای شما مناسب باشد. اما اگر ترجیح می‌دهید طعم قهوه به مرور زمان آهسته تر و تلخی کمتری داشته باشد، روش تهیه قهوه فیلتر ممکن است مناسب تر باشد.

4. پروانه‌بندی: به دنبال قهوه‌هایی با پروانه‌بندی خوب بگردید. این نشان‌دهنده‌ی مبدأ قهوه و فرآیند تولید آن است. معمولاً قهوه‌هایی با پروانه‌بندی ارگانیک یا پایدار، کیفیت بالاتری دارند و در تولید آن‌ها به مسائل محیطی و اجتماعی توجه شده است.

5. تست و امتحان: برای پیدا کردن قهوه‌ای با طعم و عطر مورد علاقه خود، می‌توانید قهوه‌های مختلفی را تست و امتحان کنید. آزمون قهوه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا سلیقه خود را شناسایی کنید و بهترین قهوه برای خود را پیدا کنید.

6. بازخوردها و نظرات: مطالعه بازخوردها و نظرات مشتریان دربارهٔ محصولات مختلف نیز می‌تواند به شما در تشخیص قهوه خوب از بد کمک کند. 

7. منبع قهوه: درختان قهوه در مناطق مختلف جهان می‌رویند و هر منطقه به خاطر شرایط آب و هوایی و خاک خاص خود، قهوه با طعم و عطر منحصر به فردی تولید می‌کند. به دنبال قهوه‌هایی با منبع منطقه خاص و شهرت قهوه‌ای خوب بگردید مانند قهوه اتیوپی، کلمبیا، برزیل و غیره.

قهوه خوب چه مارکی بخرم

 

برای جواب سئوال قهوه خوب چه مارکی بخرم، باید به مطالب قبل مراجعه کرد. طبق نظرات کاربران که رضایت 99 درصدی از سری محصولات قهوه جابلسا داشتند و معتقد بودند این قهوه تمامی ویژگی های گفته شده را داراست و بهترین کیفیت را به مشتری ارائه میکند، میتوان جابلسا را بهترین گزینه روی میز دانست. از کسانی که تردید دارند، دعوت میکنم یکبار آن را تست کنند تا مفهوم کیفیت را بچشند. برای خرید و مشاوره می توانید با شماره تماس در بالای صفحه مراجعه کنید.

حرف آخر

با تشخیص قهوه خوب از بد می توانید یک قهوه با کیفیت و خوب را خریداری کنید و لذت یک قهوه واقعی را بچشید. در این مقاله به ویژگی قهوه خوب و بررسی قهوه خوب چه مارکی بخرم پرداختیم که امیدواریم مورد رضایت قرار گرفته باشد.

CATEGORIES:

Tags:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
کلمه عبور این حساب کاربری را وارد کنید:
یک کد برای ایمیل زیر ارسال گردید:
یک کد برای شماره همراه زیر ارسال گردید: {{ phoneNumber }}