برای مشاوره و خرید محصولات تماس بگیرید.   09352249782

8 خواص قهوه که نمی دانستید!

خواص قهوه، فواید قهوه، قهوه

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که با طعم و بوی خاص خودش، همیشه مورد توجه و استفاده‌ی افراد بسیاری قرار گرفته است. تمام دوست داران این نوشیدنی دلپذیر باید بدانند قهوه چه خاصیتی دارد و چطوری می‌تواند برای سلامتی بدن مفید باشد.

از جمله خواص قهوه می‌توان به افزایش انرژی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، تقویت عملکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و الزایمر، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان اشاره کرد. به همین دلیل، مصرف معقول و متعادل قهوه می‌تواند برای حفظ و بهبود سلامتی بدن مفید باشد. در این مقاله، به بررسی بیشتر فواید قهوه و تأثیرات آن بر سلامتی بدن می‌پردازیم.

  • بهبود سلامت کلی
  • کنترل علائم پارکینسون
  • کند کردن پیشرفت زوال عقل
  • محافظت از کبد
  • ارتقا سلامت قلب
  • کاهش خطر ملانوما
  • کاهش خطر مرگ و میر

1. بهبود سلامت کلی

تجزیه و تحلیل نزدیک به 220 مطالعه روی قهوه، که در BMJ در سال 2017 منتشر شد، نشان داد که مصرف کنندگان قهوه ممکن است از مزایای سلامت کلی بیشتری نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، بهره مند شوند. این تجزیه و تحلیل نشان داد که در طول دوره مطالعه، افرادی که قهوه می‌نوشند نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند، 17 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و 18 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار داشتند.

3. علائم بیماری پارکینسون را کنترل کنید

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف کافئین می تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد و تحقیقات منتشر شده در مورد فواید قهوه سال 2012 در ژورنال آکادمی نورولوژی آمریکا نشان داد که دوز روزانه کافئین معادل دوز موجود در دو فنجان 8 اونسی از کافئین است. قهوه سیاه می تواند به کنترل حرکات غیرارادی افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند کمک کند. (برای دریافت همان مقدار کافئین، باید نزدیک به هشت فنجان چای سیاه دم کرده بنوشید.)

4. کند کردن پیشرفت زوال عقل

فواید قهوه

یکی دیگر از خواص قهوه، پیشگیری زودرس از آلزایمر است. در یک مطالعه در سال 2012 که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، محققان فلوریدا سطوح کافئین خون را در افراد مسن با اختلالات شناختی خفیف آزمایش کردند، که می تواند پیش درآمدی برای زوال عقل شدید از جمله بیماری آلزایمر باشد. هنگامی که محققان دو تا چهار سال بعد مجدداً این افراد را ارزیابی کردند، آنهایی که سطح خونشان حاوی مقادیری کافئین معادل حدود سه فنجان قهوه بود، نسبت به کسانی که کافئین کم یا بدون کافئین مصرف کرده بودند، بسیار کمتر به زوال عقل تبدیل شدند.

5. از کبد محافظت کنید

چندین مطالعه منتشر شده در مجلات معتبر نشان داده اند که نوشیدن قهوه اثرات مفیدی بر کبد دارد، از جمله کاهش خطر مرگ ناشی از سیروز کبدی، کاهش سطح آنزیم های مضر کبدی و محدود کردن زخم های کبدی در افراد مبتلا به هپاتیت C.

7. کاهش خطر ملانوما

یک مطالعه در سال 2015 درمورد خواص قهوه که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شد، عادات نوشیدن قهوه را در بیش از 447000 نفر در طی 10 سال بررسی کرد. محققان دریافتند افرادی که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه کافئین دار می نوشند نسبت به افرادی که قهوه بدون کافئین می نوشند یا قهوه نمی نوشند، 20 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به ملانوم هستند.

8. خطر مرگ و میر کمتر

یکی دیگر از فواید قهوه، کاهش خطر مرگ و میر است.  یک مطالعه در سال 2022 در The Annals of Internal Medicine نشان داد که مصرف متوسط قهوه شیرین نشده و شیرین شده با شکر با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است. این تحقیق نشان می‌دهد کسانی که روزانه 1.5 تا 3.5 فنجان قهوه می‌نوشیدند، از جمله با شکر، 30 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی در طول مطالعه بودند.

6. ارتقاء سلامت قلب

خواص قهوه

طبق مطالعه خواص قهوه بر قلب که در سال 2021 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد: نارسایی قلبی، نوشیدن روزانه یک یا چند فنجان قهوه ساده و کافئین دار با کاهش قابل توجهی در خطر طولانی مدت نارسایی قلبی در افراد مرتبط بود. این مطالعه به داده های اصلی از سه مطالعه شناخته شده بیماری قلبی نگاه کرد: 1-مطالعه قلب فرامینگهام، 2-مطالعه خطر آترواسکلروز در جوامع و 3-مطالعه سلامت قلب و عروق.

اگرچه شواهد کافی برای حمایت از تجویز قهوه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد این کشف اخیر یافته‌های قبلی را تقویت می‌کند که قهوه در واقع برای سلامت قلب مفید است. در سال 2013، مجله Epidemiology and Prevention مروری بر مطالعاتی بر فواید قهوه منتشر کرد که همبستگی بین مصرف قهوه و بیماری های قلبی عروقی را تجزیه و تحلیل می کرد. داده های 36 مطالعه مختلف نشان داد افرادی که سه تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند یا بیش از 5 فنجان در روز می نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند. در حالی که دلیل آن مشخص نیست، یک احتمال این است که قهوه به بهبود کنترل رگ های خونی بر جریان خون و فشار خون کمک می کند.

سفارش قهوه جابلسا

حالا که می دانید قهوه چه خاصیتی دارد و دنبال یک قهوه سالم و با کیفیت می گردید، پیشنهاد من به شما سری محصولات جابلسا می باشد که با کیفیت ترین دانه های قهوه را خریداری و با بروزترین دستگاه ها رست می شود. برای مشاوره و خرید می توانید با شماره بالای صفحه تماس حاصل فرمایید یا از طریق سایت اقدام کنید.

مضرات زیاده روی در قهوه

حالا که فهمیدیم خواص قهوه چیست و چه تاثیری روی سلامت بدن دارد، بد نیست بدانیم اگه در مصرف قهوه زیاده روی کنیم چه مضراتی دارد. در این بخش ما به چند نمونه از مشکلات زیاده روی در نوشیدن قهوه می پردازیم:
1. افزایش سطح کافئین در بدن ممکن است منجر به اضطراب، نگرانی و بی خوابی شود.
2.بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب
3. مصرف قهوه ممکن است باعث اسیدیته معده و سوزش معده شود.
4.اعتیاد به کافئین
5. احتمال ابتلا به سردرد و میگرن را افزایش دهد.
6. قهوه امکان دارد باعث تحریک دستگاه گوارش و افزایش حرکت روده‌ها شود.
7. مصرف قهوه ممکن است منجر به از دست دادن کلسیم در بدن شود و خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی مانند آسیب پذیری استخوان‌ها افزایش یابد.

سخن آخر

بنابراین، مصرف معقول قهوه می‌تواند به حفظ سلامتی بدن کمک کند و از بروز برخی از بیماری‌ها جلوگیری نماید. اما باید توجه داشت که مصرف زیاد قهوه نیز ممکن است منجر به اثرات منفی بر روی سلامتی شود. بنابراین، همواره بهتر است مصرف قهوه را در حد متعادل و معقول نگه داریم. در این مقاله به خواص قهوه و اینکه قهوه چه خاصیتی دارد اشاره کردیم و امیدواریم مفید واقع باشد.

CATEGORIES:

Tags:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
کلمه عبور این حساب کاربری را وارد کنید:
یک کد برای ایمیل زیر ارسال گردید:
یک کد برای شماره همراه زیر ارسال گردید: {{ phoneNumber }}