برای مشاوره و خرید محصولات تماس بگیرید.   09352249782

چرا قهوه باعث تپش قلب میشه؟

چرا قهوه باعث تپش قلب میشه؟

اگر میخوای بدونی چرا قهوه باعث تپش قلب میشه تا اخر این متن با ما همراه باش. دلیل تپش قلب بعد از قهوه به علت کافئین موجود در قهوه است. کافئین یک محرک سیستم عصبی هست که ممکن است شما بعد از نوشیدن قهوه موارد زیر را احساس کنید :

1. افزایش ضربان قلب: کافئین موجود در قهوه می‌تواند باعث افزایش تولید آدرنالین در بدن شما شود که همین موضوع ضزبان قلب شما را بالا میبرد وباعث تپش قلب میشود.

2. تحریک سیستم عصبی: کافئین موجود در قهوه می‌تواند تحریک‌پذیری سیستم عصبی را بالا ببرد، که ممکن است به احساس تپش قلب و حال بد بعد از قهوه منجر شود.

3. افزایش فشار خون: کافئینی که در قهوه وجود دارد به طور موقت می‌تواند فشار خون را بالا ببرد، پس در جواب سوال چرا قهوه باعث تپش قبل میشه میتونیم به لفزایش فشار خون بعد از قهوه اشاره کنیم.

4. حساسیت فردی: بعضی از افراد هستند که بدن انها واکنش منفی به قهوه نشان میدهد و به این نوشیدنی حسایبت دارند. بنابریان دلیل تپش قلب بعد از قهوه میتواند حساسیت فردی به این نوشیدنی باشد.

اگر تپش قلب شما به طور مکرر اتفاق می‌افتد یا نگران‌کننده است، شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا باعث مشکل جدی نشود. هرچند حال بد بعد از قهوه موقت است و به زودی به شرایط اولیه برمیگردید.

حال بد بعد از قهوه

درمان تپش قلب ناشی از قهوه

بعد از اینکه متوجه شدید چرا قهوه باعث تپش قلب میشه باید بریم سراغ راهکار درمان تپش قلب ناشی از قهوه و چند راهکار وجود داره که شما بتونید اثرات کافئین رو کم کنید. در ادامه به این راهکارها خواهیم پرداخت :

1. کاهش مصرف کافئین: سعی کنید اپگر قهوه باعث میشه حال شما بد بشه در طول روز کمتر از قهوه و  نوشیدنی های کافئین دار استفاده کنید.

2. انتخاب نوع قهوه: یکی از راهکارهای درمان تپش قلب ناشی از قهوه این است که شما از قهوه هایی استفاده کنید که کافئین خیلی کمی دارند و باعث دحال بد نمیشوند.

3. مصرف آب: اگر بعد از خوردن قهوه دچار اضطراب یا تپش قلب شدید بلافاصله خوردن مایعات زیاد مثل اب را امتحان کنید.

4. توجه به زمان مصرف: از مصرف کافئین در ساعات پایانی روز پرهیز کنید، زیرا خوردن قهوه باعث بی خوابی و اضطراب میشود.

5. کاهش استرس: تکنیک‌های مدیریت استرس مانند مدیتیشن، یوگا یا تنفس عمیق میتواند راهکار بسیار خوبی برای درمان تپش قلب ناشی از قهوه باشد.

6. غذا خوردن قبل از مصرف: اگر قصد نوشیدن قهوه دارید سعی کنید حتما قبل از ان غذا بخورید زیرا باعث حال بد بعد از قهوه نمیشود.

اگر با وجود این اقدامات همچنان دچار تپش قلب هستید، بهتر هست که با پزشک در مورد این قضیه مشورت کنید.

کدام نوشیدنی ها باعث تپش قلب میشود

بعد از بررسی این سوال که چرا قهوه باعث تپش قلب میشه باید به این سوال جواب بدیم که کدوم نوشیدنی ها تپش قلب می‌تواند به نوع قهوه و میزان کافئین موجود در آن بستگی داشته باشد. به طور کلی، انواع نوشیدنی های زیر زیر ممکن است علت حال بد بعد از قهوه باشد :

1. قهوه معمولی: قهوه‌های فیلتر شده یا دم‌کرده که دارای کافئین بالایی هستند، معمولاً تپش قلب بیشتری ایجاد می‌کنند.

2. قهوه اسپرسو: اسپرسو به دلیل غلظت بالای کافئین در مقدار کم، می‌تواند سریعاً تأثیر خود را بر بدن بگذارد و باعث تپش قلب شود.

3. نوشیدنی‌های انرژی‌زا: این نوشیدنی‌ها حاوی کافئین و دیگر محرک‌ها هستند و می‌توانند به تپش قلب منجر شوند.

4. قهوه‌های طعم‌دار: بعضی از قهوه‌های طعم‌دار ممکن است حاوی افزودنی‌هایی باشند که تأثیرات کافئین را افزایش دهند.

در نهایت، حساسیت فرد به کافئین نیز نقش مهمی در تجربه تپش قلب دارد. برخی افراد ممکن است حتی با مقادیر کم کافئین نیز تپش قلب را احساس کنند.

کدام نوشیدنی باعث تپش قلب نمیشود

نوشیدنی هایی که باعث تپش قلب نمیشوند؟

برای کاهش احتمال تپش قلب، می‌توانید از انواع قهوه‌های زیر استفاده کنید:

1. قهوه بدون کافئین: این نوع از قهوه تقریباً کافئین ندارد و می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به کافئین حساس هستند.

2. قهوه‌های کم‌کافئین: برخی از قهوه‌ها به‌طور خاص برای داشتن مقدار کافئین کمتر تولید می‌شوند.

3. قهوه‌های دم‌کرده سرد (Cold Brew): این نوع قهوه معمولاً کافئین کمتری نسبت به قهوه‌های داغ دارد و ممکن است تأثیر کمتری بر تپش قلب داشته باشد.

4. چای یا دمنوش‌ها: اگر به دنبال نوشیدنی‌هایی با کافئین کمتر هستید، می‌توانید به جای قهوه، چای یا دمنوش‌های گیاهی را امتحان کنید.

5. قهوه‌های گیاهی: برخی از نوشیدنی‌های گیاهی مانند قهوه جو یا قهوه چای می‌توانند گزینه‌های خوبی بدون کافئین باشند.

به یاد داشته باشید که قهوه انواع زیادی دازد که خیلی از انها باعث ایجاد تپش قلب نمیشوند. ما در این مقاله به سوال چرا قهوه باعث تپش قلب میشه پاسخ دادیم. حالا برای اینکه بتوانید از نوشیدن قهوه لذت ببرید و مشکلی نداشته باشید قهوه هایی با کافئین کم که از خانواده قهوه های عربیکا هستند استفاده کنید.

CATEGORIES:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
کلمه عبور این حساب کاربری را وارد کنید:
یک کد برای ایمیل زیر ارسال گردید:
یک کد برای شماره همراه زیر ارسال گردید: {{ phoneNumber }}